نحوه تمیز کردن مبل پارچه ای

نحوه تمیز کردن کاناپه (یک روش ساده تمیز کردن مبلمان)

برای از بین بردن سریع آلودگی از روش سرکه استفاده کنید: چند قطره سرکه را به نصف فنجان آب اضافه کنید. از یک بطری اسپری، محلول را روی ناحیه کثیف اسپری کنید. محل را بدون مالیدن و با گذاشتن و برداشتن یک حوله کاغذی خشک پاک کنید تا لکه از بین برود.

محصولات تمیز کننده اثاثیه یا لوازم داخلی

برای به دست آوردن بهترین نتیجه ممکن از یکی یا ترکیبی از اینها استفاده کنید (برای نکات تمیز کردن به زیر مراجعه کنید)

  • برس خشک
  • وکیوم
  • جوش شیرین
  • بخار دادن
  • سرکه
  • آب
  • حوله خشک

نحوه تمیز کردن اثاثیه یا لوازم داخلی روی کاناپه:

اصول اولیه (+ نحوه تمیز کردن اثاثیه یا لوازم داخلی توسط خودتان)

  • مانند تمام نظافت ها – برای نظافت مبلمان، فضای داخلی ماشین، پیشخوان و غیره – بهتر است بدانید با چه تمیزکننده و ابزاری کار می کنید..
  • بررسی کدهای مراقبت از مبلمان که قسمتی از مبل قرار داده شده، به شما کمک می کند تا بفهمید از کدام حلال ها یا پاک کننده ها می توانید استفاده کنید..
  • هنگامی که محلول های صحیح را پیدا کردید و مایع را روی اثاثیه یا لوازم داخلی زدید، مطمئن شوید که با یک حوله خشک در حال پاک کردن هستید و هرگز به شکل مالشی تمیز کاری نکنید.

نحوه تمیز کردن مبل پارچه ای برای لکه ها

  1. سریع به سراغ لکه ها بروید. به محض اینکه ریزش مواد صورت گرفت و لکه ای به وجود آمد، فوراً آن را تمیز کنید. صبر بیش از حد قبل از درمان یک لکه – حتی چند دقیقه – می تواند باعث ایجاد لکه ای سخت شود و پاک کردن و خروج آن از مبلمان را سخت تر کند.
  2. توصیه های سازنده را بررسی کنید. قبل از استفاده از هرگونه شوینده یا محلول تمیزکننده، دستورالعمل های سازنده را برای مراقبت، که معمولاً روی برچسب های مبل مشاهده می شود، بررسی کنید. عدم استفاده از محصولات تمیز کننده ایمن می تواند به معنای آسیب دائمی اثاثیه یا لوازم داخلی باشد.
  3. کدهای تمیز کردن مبل پارچه ای خود را بررسی کنید. آیا حروف تصادفی روی برچسب های مبل خود را می شناسید؟ اینها در واقع کد هستندجدول زیر را برای لیست کدها – و معنای آنها بررسی کنید.   

    4 .  از یک برس خشک برای حذف ذرات سست استفاده کنید . کل مبل را با یک برس سفت با موهای طبیعی برس کنید تا لکه ها را از بین ببرید و گرد و غبار و کثیفی را به سطح بکشید.

    5. جاروبرقی.  قبل از شستشو و تمیز کردن مبل پارچه ای خود، از جاروبرقی دستی استفاده کنید تا خرده ها و هرگونه ذرات سست دیگر را پاک کنید. همچنین این کار شناسایی و تمرکز روی لکه های دردسرساز را در زمان تمیز کردن آسان تر می کند.

    6 . با جوش شیرین تمیز کنید. این ماده فقط برای پختن غذا نیست، بلکه یک پاک کننده موثر نیز می باشد. در واقع، پاشیدن جوش شیرین روی کل مبل به از بین بردن بوها و از بین بردن بیشتر لکه ها کمک می کند.

    شما همچنین می توانید از محلول جوش شیرین خانگی برای هر قسمت از لکه های عمیق استفاده کنید. در یک کاسه، مقدار مساوی جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید. برای محلول خشک یا مرطوب، اجازه دهید جوش شیرین به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند.

    هنگامی که جوش شیرین به طور کامل لکه را جذب کرد، آن را با جاروبرقی، جارو بکشید و مانند همه انواع محلول‌های تمیزکننده، همیشه قبل از تمیز کردن کامل مبل، قسمت آزمایشی مبل را به صورت نقطه‌ای تمیز کنید.

    7. تمیزکردن نقطه ای با عامل (محلول) توصیه شده.  پاکسازی مبل خود را با محصول توصیه شده شروع کنید. اگر مطمئن نیستید که محصول مطابق با توصیه‌ها است، قبل از ادامه، ناحیه کوچکی را برای هرگونه تغییر رنگ آزمایش کنید.

    چه از پاک کننده های مبتنی بر آب استفاده کنید یا از یک حلال (یا هر دو)، دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید.

    اگر دستورالعمل ها نشان می دهد که انجام این کار بی خطر است، از یک پارچه نرم برای پاک کردن محلول استفاده کنید.

    8 .  مبل پارچه ای خود را با یک حوله نرم خشک کنید. هر قسمت مرطوب را با یک حوله خشک بکشید تا رطوبت باقیمانده جذب شود. محلول پاک کننده باقیمانده را به آرامی پاک کنید.

    9. اجازه دهید مبل پارچه ای شما در هوا خشک شود. بگذارید اثاثیه داخلی یک شب در هوای محیط بمانند تا خشک شوند و صبح از یک مبل تمیز شده لذت ببرید!