مبل ال فرانسوی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اگر مطالب قبلی توکامگ در مورد مبلمان ال مانند مبل ال و نحوه چیدمان آن و نحوه چیدمان کوسن و اندازه و ابعاد مناسب انواع کوسن برای مبل ال را مطالعه کرده باشید، احتمالا می‌دانید که دلیل نامگذاری این نوع مبلمان شباهت چیدمانش به شکل حرف انگلیسی ال (L) است.

همانطور که می دانید از گذشته تا به حال فرانسه یکی از مطرح ترین کشورها در صنعت مبلمان و دکوراسیون بوده است. این کشور چندین سبک مبلمان مثل مبلمان کلاسیک فرانسوی ، مبل ال فرانسوی و … را به جهانیان معرفی کرده است. از در این مطلب برایتان شرح خواهیم داد که مبل ال به چه نوع مبلمانی اطلاق می‌شود و ویژگی‌های منحصر به فرد آن چیست؟ و اینکه چه چیزی مبل ال فرانسوی را از دیگر سبک‌های مبل ال مجزا و متمایز می‌کند. با ما همراه باشید تا در مورد مبل ال فرانسوی، ویژگی‌های منحصر به فرد آن، و نحوه چیدمان و قرار‌گیری آن بیشتر بخوانیم.

مبل ال فرانسوی به چه نوع مبلمانی گفته می‌شود؟

در کل مبل ال فرانسوی، به همان شکل مبل ال است، منتها ظاهری استیل و یا کلاسیک دارد. برخلاف مبلمان ال معمولی که ظاهری اسپرت و مدرن دارد و نمایانده زندگی مدرن و دکوراسیون ساده امروزی است، مبلمان ال فرانسوی، با ظاهر استیل و کلاسیک خود، فرهنگ مجلل و کلاسیک فرانسه را به نمایش می‌گذارد و زیبایی‌های دکوراسیون کلاسیک و نوستالژیک فرانسوی، یکی از معروف‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی را زنده نگاه می‌دارد.

مبل ال فرانسوی انواع گوناگونی دارد و به صورت‌های مختلفی نیز چیده می‌شود. ولی در همه این گونه‌ها، ظاهر استیل و کلاسیک مبل یک ویژگی مشترک است که مبل ال فرانسوی را از دیگر مبل‌های ال متمایز می‌کند.

مدل‌های مختلف مبل ال فرانسوی

مبل ال فرانسوی مدل‌های مختلفی دارد که این بار می‌خواهیم چند نمونه را برای شما در این پست نمایش دهیم.

یکی از این مدل‌های مبل ال فرانسوی مدل گرد است. در رابطه با شکل این مبل باید بگوییم که به این نوع مبل هم مبل ال می‌گویند، هر چند که شکل آن دقیقا شبیه به حرف انگلیسی L نبوده و به عبارتی زاویه ۹۰ درجه ندارد. البته باید توضیح بدهیم همان طور که در پاسخ به سوال مبل ال یا معمولی نیز به آن پرداختیم، در زبان انگلیسی به مبل ال مبل سکشنال (sectional) نیز می‌گویند. مبل سکشنال، به معنی است که می‌توان قطعات آن را از هم جدا کرد و به راحتی جابجا کرد و البته توسط آن می‌توان به راحتی خانه را به دو بخش تقریبا مجزا تقسیم کرد. از آنجا که اولین مبل سکشنالی که ساخته شد، به صورت شکل حرف L لاتین بود، نام مبل ال را بر آن نهادند. ولی بعدها مدل‌های دیگری از انواع مبل سکشنال به بازار معرفی شد که دیگر شبیه به حرف L لاتین نبودند و از این جهت مبل سکشنال نام گرفتند. نمونه‌ای از این نوع مبلمان مبل‌های یو شکل هستند که زیر مجموعه‌ای از مبل‌های سکشنال یا بخشبندی هستند و به دلیل شباهت به حرف U انگلیسی، با این نام خوانده می‌شود.

این مبل ال فرانسوی گرد که در تصویر زیر می‌بینید، ظاهری کاملا کلاسیک و زیبا دارد و با این دکوراسیون ترنزیشنال کاملا همخوانی و همکاهنگی دارد. آباژورهای سنتی که در عکس می‌بینید بسیار برازنده این مدل مبل ال هستند و به زیبایی و شکوه آن افزوده‌اند. برای مبل ال فرانسوی گرد، پاف وسط اتاق یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که در دکوراسیون داخلی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. پیراهن این مبل ال با دامن پایین مبل و دامن پاف واقعا با هم هماهنگی دارند و زیبایی دکوراسیون را دو چندان کرده‌اند.