راهنمای ست کردن و انتخاب رنگ مبلمان

چگونه دیزایین کنیم؟

راهنمای ست کردن و انتخاب رنگ مبلمان برای افرادی که قصد خرید مبل و یا تغیر دکوراسیون در منزل خود را دارند می‌تواند بسیار کاربردی باشد. بیشتر مردم فکر می‌کنند انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان یک چالش بزرگ است.

اما اگر شما بدانید الویت هایتان چیست می‌توانید بهترین و مناسب ترین رنگ را برای مبلمان منزل خود برگزینید. در ادامه راهنمای انتخاب مناسب ترین رنگ مبل متناسب با دکوراسیون برای اتاق پذیرایی را مطالعه خواهید کرد.

 

راهنمای ست کردن و انتخاب رنگ مبلمان

بهترین راه برای تغیر دکوراسیون و دمیدن روح تازه به خانه تعویض مبلمان می‌باشد. اما برای اینکه مبلمان شما بتواند فضای دلنشینی را ایجاد کند باید با دیگر وسایل خانه همخوانی و تناسب داشته باشد.

در این مقاله گزینه‌هایی بسیار کاربردی برای تغییرات با انتخاب مبل مناسب و در هارمونی با فضا آورده شده است. بازار مبل کرج با در اختیار داشتن انواع مبلمان در طرح ها و رنگ‌های مختلف دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد.

بیشتر بخوانبد: چگونه مبل انتخاب کنیم؟

طراحی دکوراسیون داخلی یک کار کاملا حرفه‌ای و تخصصی می‌باشد، با در نظر گرفتن نکاتی کلی شما نیز می‌توانید یک فضای زیبا و دلنشین در فضای منزلتان ایجاد کنید. قسمتی از دکوراسیون منازل، ست رنگ فرش و مبل است. در این مقاله باید اجزای مهم و البته زیادی در نظر گرفته شوند.

به عنوان مثال برای ست رنگ مبل با فرش‌ها باید به رنگ دیوار و یا کاغذ دیواری‌ها و رنگ دیگر وسایل تزئینی، رنگ فرش و رنگ مبلمان و رنگ‌های موجود در آشپزخانه در نظر گرفته شود.

ممکن است تاثیری پذیری رنگ‌ها و تنوع بالای آن‌ها باعث سردر گم شدن یک فرد عادی شود. اما افراد حرفه ای که در کار دکوراسیون فعالیت می‌کنند با استفاده از روش‌های رنگ شناسی و مطابقت آنها قادرند به بهترین حالت ست رنگ فرش و مبل را ایجاد کنند.

در این مقاله ما می‌خواهیم به صورت جزئی تر در مورد رنگ فرش و مبل صحبت کنیم چون غالبا مردم هر چند سال یکبار خرید می‌کنند و انتخاب نادرست می‌تواند هزینه‌های زیادی را به خانواده و یا هر مجموعه دیگری تحمیل نماید.

ست کردن و انتخاب رنگ مبلمان

مبلمان: در مرکز اتاق پذیرایی چیده می‌شوند و روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون سالن پذیرایی بسیار موثر است بنابراین بهتر است در انتخاب طرح و رنگ مبلمان سالن پذیرایی دقت و سلیقه لازم را به خرج دهید تا بتوانید منزلی شیک و در عین حال متفاوت را در سالن پذیرایی منزل تان به وجود آورید.

در انتخاب رنگ مبل نکات زیادی را باید مدنظر قرار داد و همچنین رنگ مبلمان را باید با توجه به اینکه چه رنگ های دیگیری در قسمت‌های دیر دکوراسیون استفاده شده است انتخاب کنید تا به شیک و برجسته شدن مبلمان منزلتان کمک کنید. در ادامه نکته‌هایی برای انتخاب رنگ مبلمان و چند رنگ مبلمان پرطرفدار و زیبا را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می‌دهیم.

در انتخاب رنگ مبل سالن پذیرایی باید به میزان نور ورودی و فضای موجود در سالن پذیرایی را مد نظر قرار دهیم. اگر دارای سالن پذیرایی بزرگی هستید می‌توانید انواع رنگ‌های مختلف تیره و روشن را به کار ببرید تا به بزرگ تر و دلبازتر به نظر رسیدن سالن پذیرایی کمک کنید. در صورتی که سالن پذیرایی شما کوچک است استفاده از مبلمان روشن رنگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا فضا بزرگ تر و دلباز تر دیده شود.

  • تاثیر نور فضا در انتخاب رنگ مبلمان

در صورت وجود نور کافی در سالن پذیرایی منزلتان می‌توانید از انواع مبلمان با رنگ‌های مختلف روشن و تیره برای پذیرایی منزلتان استفاده کنید و اگر فضای منزل شما نور کافی ندارد و کم نور است بهتر است از رنگ‌های روشن تری برای مبلمانتان استفاده کنید.

برای فضاهای دارای نور کم مبلمان با رنگ‌هایی همچون سفید و شیری انتخاب مناسبی است زیرا این رنگ‌ها موجب انعکاس نور می‌شوند و باعث می‌شوند فضای سالن پذیرایی روشن تر به نظر برسد.

تاثیر نور فضا در انتخاب رنگ مبلمان

 

  • انتخاب مبلمان سفید

اگر می‌خواهید در منزل خود یک دکوراسیون مدرن و شیک ایجاد کنید بهتر است توصیه می‌کنیم رنگ مبل را با دیگر وسایل موجود در دکوراسیون ست کنید. هماهنگی رنک مبل با کفپوش و رنگ غالب به کار رفته در دکراسیون سالن پذیرایی یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای انتخاب رنگ مبل به شمار می‌رود.

دقت کنید برای ست کردن رنگ مبلمان با رنگ‎های به کار رفته در سالن پذیرایی نیازی به ست بودن رنگ مبلمان با دیگر وسایل نیست بلکه شما می‌توانید سایه‌های متفاوت رنگی را در کنار هم به کار ببرید و چیدمانی منحصر به فرد را در منزلتان ایجاد کنید.

اگر قصد دارید مبلمان سالن پذیرایی را مجزا از دکور اتاق بچینید اما در عین حال هماهنگی بین آن‌ها حفظ شود می‌توانید برای مبلمان رنگی را به کار ببرید که مکمل رنگ به کار رفته در دکوراسیون پذیرایی باشد. ست کردن رنگ پرده و مبل می‌تواند گزینه خوبی برای ایجاد دکوراسیونی زیبا در سالن پذیرایی باشد.

انتخاب مبلمان سفید

اگر می‌خواهید رنگ و طرح مبلمان سلطنتی منزل تان برجسته تر به نظر بیاید توصیه می‌کنیم رنگ مبلمان را مشابه با رنگ دیوار باشد همچنین می‌توانید رنگ مبلمان را با رنگ اصلی به کار رفته در سالن پذیرایی ست کنید و با استفاده از کوسن‌های رنگ های شاد و جیغ مبلمان را تزیین کنید.

مناسب ترین رنگ مبل برای سالن‌های پذیرایی

رنگ مبل سالن پذیرایی باید به صورتی باشد که هنگامی که خواستید دکوراسیون منزلتان را تغیر دهید بتواند این قابلیت را داشته باشد  و مجبور به تعویض و خرید مجدد ممبلمان نباشید. در ادامه این مقاله انواع رنگ‌های رایج و محبوب مبلمان پذیرایی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

این نوع مبلمان از انواع مبلمان‌هایی ست که همیشه مد می‌باشد. باید دقت داشته باشید که زمانی که رنگ سفید را برای مبلمانتان انتخاب می‌کنید مقاومت پارچه در برابر لکه را در نظر بگیرید و همچنین مبلمان سفیدی که برای سالن پذیرایی منزل خود انتخاب می‌کنید به سادگی قابلیت تمیز شدن و شستشو را داشته باشد.

  • مبلمان کرم

مبلمان کرمی که پارچه آن بافت دار باشد انتخاب مناسبی برای سالن پذیرایی می‌باشد. همانطور که می‌دانید  رنگ کرمی جزء رنگ‌های کلاسیک می‌باشد و با رنگ‌هایی همچون سیاه، قرمز و خاکستری  و آبی تیره جلوه زیبایی را ایجاد می‌کند.

  • مبلمان قهوه‌ای و برنزه

این رنگ‌های مبلمان از رنگ‌های خنثی به شمار می‌رود که با رنگ آبی و سیاه و رنگ‌های پاییزی ترکیب خوبی ایجاد می‌کند. اغلب افراد تمایل دارند از رنگ قهوه‌ای که رنگی کلاسیک و شیک می‌باشد در ایجاد دکوراسیونی زیبا برای منزل خود استفاده کنند. مبلمان قهوه‌ای در انواع مدل‌های مبل کرم قهوه‌ای نیز یافت می‌شوند که این مدل مبلمان زیبایی خاصی را به دکوراسیون سالن پذیرایی می‌بخشند.