بهترین چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی (10 مدل مختلف)

چیدمان مبل و تلویزیون 

به طوری که تلویزیون برای فردی که روی مبل می‌نشیند، به‌راحتی قابل تماشا کردن باشد، یکی از مواردی است که معمولاً در چیدمان‌ها رعایت نمی‌شود. در طراحی داخلی خانه‌های مدرن و بزرگ معمولاً قسمتی به‌عنوان TV Room یا اتاق تلویزیون طراحی می‌شود. اما در منازل کوچک با طراحی معمولی زاویه مناسب مبل و تلویزیون چگونه باید رعایت شود؟
اگر از چیدمان‌های تکراری و خارج از اصول خسته شده‌اید، از شما می‌خواهیم که برای بررسی انواع چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی در این مقاله کمی وقت بگذارید. اطلاع از این چیدمان‌ها نه‌تنها برای قرارگیری صحیح تلویزیون در جای خود مورداستفاده قرار می‌گیرند، بلکه ممکن است برای نحوه صحیح چیدمان مبل‌هایتان نیز به شما ایده بدهند.

در واقع مکان اصلی قراردادن تلویزیون، هال یا اتاق نشیمن است. اما در اکثر منازل ایرانی شاهد این موضوع هستیم که افراد تلویزیون را در بالاترین نقطه پذیرایی قرار می‌دهند. چنین افرادی یا به دلیل داشتن منازل کوچک نمی‌توانند مکان خاصی را به قسمت نشیمن اختصاص دهند، یا این که چنین دکوراسیونی بیشتر باب میل و سلیقه ایشان است. به‌هرحال ما در ادامه نکاتی باتکیه‌بر دانش طراحی داخلی را برای چیدمان مبل و تلویزیون بیان می‌کنیم. شما نیز باتوجه‌به این اطلاعات می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید، پذیرایی یا نشیمن منزل خود را دکور کنید.

قرار دادن یک کاناپه روبروی تلویزیون

این چیدمان یکی از اصولی‌ترین چیدمان‌هایی است که تا به امروز برای تکمیل نقش مبل و تلویزیون در برابر هم عنوان شده است. مبلی که درست روبروی تلویزیون قرار می‌گیرد، ممکن است:

  • به دیوار روبروی تلویزیون بچسبد؛
  • مقداری با دیوار فاصله داشته باشد: این فاصله باید به‌قدری باشد که رفت‌وآمد از پشت آن به‌راحتی میسر شود و یک راهرو در پشت مبل ایجاد شود. در غیر این صورت، این فاصله معنا نخواهد داشت و فقط باعث جاگیر شدن خواهد شد؛
  • در نزدیک‌ترین نقطه تلویزیون با رعایت استانداردها قرار بگیرد: این نزدیکی نباید به حدی باشد که به چشم افرادی که ازروی کاناپه تلویزیون را تماشا می‌کنند، صدمه وارد نشود. این نزدیکی به عواملی چون فضای کافی در منزل، سایز تلویزیون و … بستگی خواهد داشت.
    در استفاده از چنین چیدمانی دقت داشته باشید که باید باتوجه‌به فضای منزل خود این کار را انجام دهید. خانه‌های کوچک با مبلمانی شناور در وسط نشیمن زیبا به نظر نخواهند آمد.

12 توصیه مفید برای چیدمان منزل

استفاده از مبل‌های چرخ دار

در این مدل باید بزرگ‌ترین مبل راحتی یا یک کاناپه را در مقابل تلویزیون قرار دهید. مبل‌های تکی را به شکلی انتخاب کنید که قابلیت جابه‌جایی آسان را داشته باشند. با این کار می‌توانید در صورت وجود دورهمی‌های یا گپ‌های خانوادگی و دوستانه صندلی‌ها را به سمت کاناپه بچرخانید. در غیر این صورت و زمانی که تمایل به تماشای دسته‌جمعی تلویزیون را داشته باشید، این صندلی‌ها به‌راحتی به سمت تلویزیون خواهند چرخید. پیشنهاد می شود از جدیدترین انواع کاناپه راحتی ویترا دیدن فرمایید.
استفاده از این صندلی‌ها در مواردی که بخواهید از شومینه یا میز عسلی نیز استفاده کنید نیز کار شما را ساده‌تر خواهند کرد. در مقاله نحوه چیدمان میز عسلی ایده های بسیار جذابی گفته شده است.

 

قرار دادن زاویه دار تلویزیون

می‌توانید تلویزیون را به‌صورت زاویه‌دار روی میز تلویزیون قرار دهید. معمولاً این اتفاق زمانی می‌افتد که شما ترجیح می‌دهید مبلمان خود را برای مثال دورتادور شومینه بچینید. در این حالت باید تلویزیون را طوری قرار دهید که از رو کاناپه و مبل‌های راحتی دیگر کاملاً قابل تماشا کردن باشد.

نصب تلویزیون روی دیوار کنج

در برخی از خانه‌ها به‌خصوص خانه‌های کوچک، دیوارهای کنج یکی از بهترین نقاط برای نصب تلویزیون هستند. مزیت این کار در این است که با چنین چیدمانی می‌توان تلویزیون را از اکثر نقاط منزل تماشا کرد.