انتخاب صحیح پارچه برای مبلمان

پارچه مبلمان طرح دار یا ساده ؟

انتخاب پارچه های رو مبلی نمی تواند تماما براساس سلیقه صورت گیرید بلکه معیارها و فاکتورهایی را علاوه بر بحث سلیقه باید در انتخاب آن ها سهیم کردبرای انتخاب رنگ پارچه اول باید ببینیم خانه و بعد از آن مبلمان ما در چه سبکی قرار می گیرد! اکثر خانه های ایرانی یا کلاسیک هستند یا مدرن و یا تلفیقی از این دو.

در سبک کلاسیک ما مبلمان استیل و سلطنتی را داریم که با فرم و حجم زیادش معمولا مناسب فضاهای بزرگ است. پارچه های ساده  برای مبلمانی مناسب است که قرار است در فضاهای کوچک تر چیده شوند و پارچه های طرح دار هم مناسب فضاهای باز و بزرگ است. شما می توانید برای شکستن فضا و روح بخشیدن به محیط خانه، مبلمانی ساده با کوسن های طرح دار یا بر عکس انتخاب کنید.

با تفاسیر فوق منطقی تر این است که اگر فضای بزرگی داریم و مبل کلاسیک تهیه کرده ایم از زیبایی پارچه های طرح دار هم استفاده کنیم. البته به این مساله توجه داشته باشید گاهی یک پارچه آنقدر طرح شلوغ و پر زرق و برقی دارد که فقط حق دارد روی تعدادی از مبلمانمان کار شود و تلفیقش با یک پارچه ساده تعادل را به خانه برمی گرداند.

در سبک مدرن که مورد پسند زوج های جوان و آپارتمان های امروزی است بیشتر مبلمان راحتی به کار می رود. فرم های منظم و هندسی این مبلمان مخصوص فضاهای کوچک است پس بهتر است با رنگ های شاد و پارچه های ساده به بزرگ شدن فضای مان کمک کنیم.

البته به این معنی نیست که ما برای مبلمان راحتی مان اجازه استفاده از پارچه های طرحدار نداریم. برای کوسن ها و یا صندلی های یک نفره مبلمان راحتی می توانیم از پارچه های گلدار و یا با طرح هندسی استفاده کنیم.

اصول مهم انتخاب پارچه مبلمان

زمان خرید مبلمان کالای مورد نیاز را از چندین منظر مورد بررسی قرار دهید:

  • فریم مبلمان و کیفیت کلاف آن
  • کیفیت فوم . متریال داخلی مبلمان
  • پارچه رومبلی
  • رنگ چوب مبلمان
  • خدمات پس از فروش (ضمانت)

این یعنی ممکن است از یک فروشگاه معروف و یک برند لاکچری مبلمانی بخرید که بخاطر بی کیفیتی هریک ازموارد فوق و دوام خیلی کمی داشته باشد. پس اگر دنبال دردسر نیستید و نمی خواهید دچار دردسر شوید همان بار اول در انتخاب و خریدتان دقت کنید.

موردی که در این مقاله با آن سرکار داریم مبحث پارچه رو مبلی است ، آرامش خاطر را با رعایت نکات زیر بدست بیاورید :

درجه دوام و استحکام پارچه رومبلی

بسته به میزان استفاده از کاناپه و شرایط خانه و داشتن بچه های شیطان یا  حیوانات خانگی  در خانه، با فروشنده مشورت کنید و پارچه ای با دوام و قابلیت متناسب با سطح استفاده روزمره خود انتخاب کنید. اگر خیلی فعال و پر جنب و جوش هستید یا زیاد از کاناپه کار می کشید، از فروشنده بخواهید پارچه های باکیفیت و بادوام تر را نشانتان دهد. درجه مقاومت و دوام و استحکام پارچه مبلی با روش دبل راب یا سایش با دستگاه توسط یک پد مخصوص انجام می شود که بصورت رفت و برگشتی روی پارچه حرکت می کند تا جایی که پارچه پاره شود. هر حرکت رفت و برگشت پد روی پارچه را یک دبل راب می گویند.

  • پارچه هایی که تحت درجه بندی اداری تجاری به فروش می رسد درجه استحکام بین ۱۰۰,۰۰۰ تا ۲۵۰,۰۰۰ دبل راب دارند. اما پارچه های مبلی برای مصارف خانگی، معمولا بین ۱۰,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ دبل راب را تحمل می کند. یعنی یک دهم دوام و استحکام پارچه های اداری تجاری.
  • اگر بین ۸۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ باشد، یعنی برای استفاده خیلی کم و دکوری است و بدرد استفاده دائم و روزمره نمی خورد. مثلا پارچه سیلک یا ابریشمی بدرد کاناپه نشیمن نمی خورد.
  • یا پارچه های ۱۰۰ درصد کتان برای بالش و کوسن خوب است، نه پارچه رومبلی کاناپه. پارچه های متوسط در محدوده ۱۰,۰۰۰ تا ۱۵,۰۰۰ دبل راب هستند و اغلب ترکیبی از پارچه ریون( ابریشم مصنوعی)، کتان و پلی استر است. مثلا پارچه ای با ترکیب ۴۴ درصد ریون، ۳۳ درصد پلی استر و ۲۳ درصد کتان پارچه ای با دوام بیشتر خواهد بود. چنین پارچه ای بدرد کاناپه اتاق نشیمن خانواده می خورد.

 

اگر دنبال پارچه بادوام بالا هستید، باید درجه دوام آن ۱۵۰۰۰ یا بیشتر باشد. پارچه های پلی استر، پارچه مبلی های ترکیبی و بعضی ترکیبات تجاری در این دسته می گنجد. شانل پارچه ایست که خیلی محبوب است و ظاهر و دوام خوبی دارد. ترکیبی از الیاف مثل ریون، کتان و پلی استر دوام پارچه را افزایش می دهد.

رنگ پارچه رومبلی را هدفمند انتخاب نمایید

رنگ پارچه را با استراتژی و هدفمند انتخاب کنید. با خودتان رو راست باشید.  رنگ های سیر و چشمگیر زود دلتان را می زند یا از آن افرادی هستید که مدت طولانی را با رنگ مورد علاقه تان سر می کنید؟ اگر می خواهید مبل و کاناپه مدت طولانی برایتان کار کند، یک رنگ یا طرح خالص و یکدست انتخاب کنید با تکرار طرح کم که تقریبا یکدست و یکرنگ بنظر برسد. با صندلی ها و لوازم جانبی به ست کاناپه تان رنگ بیشتر اضافه کنید و این حالت را تقویت کنید. رنگ می تواند حس و حال آشنا یا حتی خسته کننده مبلمان را عوض کند. یک کاناپه کلاسیک یا قدیمی را می شود با یک رنگ غیر معمول و جسورانه مثل زرد، صورتی یا فیروزه ای به یک کاناپه چشمگیر و مد روز تبدیل کرد. به کمک رنگ پارچه کاناپه، حال و هوای دلخواهتان را به اتاق بدهید. آبی های سیر و تیره و رنگ های دریایی برای خانه های یاحلی ایده آل هستند. بسته به محل قرارگیری، نوع سطح که براق باشد یا مات و همینطور کوسن ها، این جور رنگ ها می تواند شارپ، مفرح و جذاب، پیش پا افتاده یا فریبنده و پیچیده بنظر برسد.

اهمیت طرح پارچه رومبلی را دست کم نگیرید

خیلی از مردم از استفاده از طرح های درشت و جسورانه پارچه می ترسند و به چندتا کوسن طرح دار اکتفا می کنند. در حالیکه الان استفاده از پارچه های طرحدار در بیشتر سبک های دکوراسیون مد شده و طرح های قومی و محلی، هندسی و نقوش عشایری زیاد طرفدار دارد. اگر عاشق طرح یک پارچه شدید، اول ببینید با شکل کاناپه شما سازگار هست یا نه. مثلا پارچه های با نقوش هندسی و زوایای قائمه بدرد کاناپه های ساده مستطیلی با خطوط صاف می خورد.
یا برای کاناپه های گرد و منحنی، طرح های گلدار یا نقوش سراسری عالیست. برای ایجاد ظاهر مدرن تر، می توانید از طرح های با نقوش درشت استفاده کنید.

بافت ریز برای پارچه رومبلی انتخاب کنید

این روز ها تنوع بافت پارچه ها نامحدود است.ازین رو موقع انتخاب یادتان باشد پارچه رو مبلی قرار است همیشه زیر فشار و تنش باشد و نباید بافت آن زیادی بیرون زده و درشت باشد، چون با گذشت زمان شکلش را از دست می دهد و از ریخت می افتد. پس یک نمونه کوچک پارچه را بگیرید، فشارش بدهید، آن را بکشید و بسایید و ببینید شکلش را حفظ می کند یا نه.

حرف آخر :

قرار است پول زیادی خرج کنید، پس هر چه بیشتر سبک سنگین کنید، نتیجه بهتری عایدتان می شود.

برای مشاوره درمورد انتخاب صحیح پارچه میتوانید از مشاورین فروش ما حضوری استفاده نماییدبرای اطلاعات بیشتر باما تماس بگیرید.

تلفن: 02632409175   09352591818