مبل فرانسوی، جدیدهاش ساده‌اند و باوقار!

مبل فرانسوی  به "لوکس دوست داشتنی" در جهان معروف است! سبک مبل سازی فرانسه، نمایان کننده تاریخ و هویت یک ملت است. سبک کلاسیک در مبل سازی فرانسوی را می توان به دو گروه تقسیم کرد. مبلمانی که برای اشراف زادگان ساخته می شد و تنها سرمایه داران توان خریدشان را داشتند و مبلمانی که در شهرهای اطراف پاریس برای استفاده عموم مردم ساخته می شد. در دنیای معاصر هنرمندان ویژگی های هر دو گروه را با هم تلفیق کرده اند. برای همین بیش تر مبلمان های کلاسیک فرانسوی موجود در بازار تلفیقی از هنر اشرافی و هنر مردمی هستند. در ادامه با کارشناسان در کلکسیون مبل کوروش همراه باشید تا با این سبک مبلمان بیشتر آشنا شوید.

مبلمان کلاسیک فرانسوی

وقتی از مبلمان کلاسیک فرانسوی صحبت می شود، سبک مردمی در نظر گرفته نمی شود. منظور مبلمان کلاسیکیست که در پاریس ساخته می شدند. سبک مبلمان فرانسه به سرعت بر روی هنر ساخت لوازم و وسایل دکوراسیون در اروپا تاثیر گذاشت. این سبک از فرانسه به اسپانیا، از اسپانیا به سوئد و سپس به روسیه نفوذ کرد. انتقال هنر مبلمان سازی فرانسوی از اواخر قرن هفدهم تا جنگ جهانی دوم ادامه داشت. در قرن های 19 ام و 20 ام مبلمان های کلاسیک فرانسوی که بین سال های 1660 تا 1815 ساخته شده بودند، جمع آوری شدند. این کلکسیون از مبلمان های کلاسیک فرانسوی در بسیاری از موزه های ملی به نمایش گذاشته شده اند. مبلمان کلاسیکی که امروز در بازار مشاده می کنید بیشترشان از مبلمان کلاسیک فرانسوی الهام گرفته اند!

مبل فرانسوی مدرن در خانه های کوچک

مبلمان کلاسیک فرانسوی را نمی توان تنها برای خانه های بزرگ مناسب دانست. بگذارید شما را بیش تر با مبلمان غیر اشرافی فرانسه آشنا کنیم. مبل هایی که خارج از پاریس ساخته می شدند، زیبا و کاربردی بودند. این نوع مبلمان در شهر هایی مانند اورلئان (Orléan)، لژه (Liège) و ... تولید می شدند. گاهی اوقات طراحان در ساخت این مبلمان های مردمی از نوآوری های مبل سازان سلطتنی با یک اختلاف زمانی 10 ساله الهام می گرفتند. این مبلمان در خانه های کوچک مردم عادی استفاده می شدند. کوچک تر و ساده تر درست می شدند. کارشناسان در کلکسیون مبل کوروش می‌گویند اگر شماهم در آپارتمان کوچک زندگی می کنید بهتر است یک دست مبلمان کلاسیک جمع و جور تهیه کنید.