بهترین چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

۱. چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل:

هم نشینی غذاخوری و پذیرایی در کنار هم

در صورتی که کشیدگی فضای پذیرایی زیاد بوده و از طرفی نیاز است که بخشی از فضای پذیرایی به غذاخوری اختصاص داده شود، بهتر است که در بخشی از فضا میز و صندلی قرار داده شود و با قرار دادن یکی از مبلمان در پشت فضای غذاخوری، محدوده نشیمن و غذاخوری از یکدیگر تفکیک شوند.

۲. استفاده از مبلمان استیل برای شکستن فضای پذیرایی مستطیلی بزرگ

برای چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی بزرگ استفاده از مبلمان استیل پیشنهاد خوبی است. مبلمان استیل یا سلطنتی که در انواع ۷ و ۹ نفره طراحی شده اند، برای سالن های پذیرایی بزرگ گزینه خوبی به شمار می روند. در صورتی که کاناپه در انتهای سالن و چیدمان دو دویی قرینه در مقابل آن باشد، فضا مجلل و رسمی به نظر می رسد. از انواع مبل چستر گروه مبلمان ویترا دیدن فرمایید.

۳. چیدمان مبل در پذیرایی که با فضای نشیمن یکیست

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل 

در شرایطی که فضای پذیرایی و نشیمن یکی است، توصیه می شود که تلویزیون در مرکز سالن قرار بگیرد. دو مبل در دو طرف تلویزیون قرار بگیرند. میز قهوه و سایر لوازم تزئینی در بقیه فضا پخش شوند. وسایل دکوری و تزئیناتی نباید در پشت مبل های تکی پنهان شده باشند، مگر اینکه تزئیناتی باشند که روی دیوار نصب شوند.

۴. در پذیرایی مستطیلی بزرگ با عرض کم میز ناهارخوری در انتهای سالن قرار گیرد

در سالن های پذیرایی با عرض کم، در صورتی که میز ناهار خوری با مبلمان ست باشد، بهتر است که مبلمان در انتهای سالن قرار گیرد. به این ترتیب کمی از فضای طول پر شده و فضا مربعی به نظر می رسد.

۵. استفاده از مبل های ۷ نفره در پذیرایی کوچک

در چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی کوچک از ست های ۷ نفره استفاده می شود. در ست های ۷ نفره توصیه می شود که مبل های ۲ نفره یا ۳ نفره مقابل هم چیده شده و دو مبل یک نفره در کنار هم روبروی تلویزیون قرار بگیرند. بدیهی است که انتخاب مبل های ۹ نفره در چنین فضایی می تواند بدترین انتخاب باشد.

۶. استفاده از مبل های ترکیبی در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

استفاده از مبلمان ترکیبی نیز در سالن ها پذیرایی مستطیل شکل ایده خلاقانه ای است. برای مثال مبل ال ۷ نفره که در کنار مبل راحتی یا کلاسیک تک نفره قرار می گیرد. استفاده از نیم ست ۵ نفره در کنار یک صندلی راک چوبی یا کاناپه راحتی چستر به همراه دو مبل تک نفره کلاسیک و دو عدد پاف نیز فضایی زیبا خلف می کند.

۷. استفاده از تک مبل در چیدمان پذیرایی مستطیل

در صورتی که بعد از چیدن مبلمان در فضاهای مستطیل شکل بخش هایی از طول پذیرایی خالی ماند، استفاده از تک مبل ها برای پر کردن بخشی از فضا زیبایی و جذابیت خاصی به فضا می بخشد. استفاده از میزهای کوچک با وسایل تزئینی کوچک، قاب های عکس و سایر لوازم تزئینی قطعا در افزایش زیبایی فضا تاثیرگذار است.

۸. استفاده از نیم ست ها در فضای پذیرایی مستطیل شکل کوچک

در صورتی که فضای پذیرایی خیلی کوچک باشد، باز هم شما می توانید در دکوراسیون داخلی فضای منزل خود از مبلمان استفاده کنید. در چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل با اندازه کوچک از مبلمان نیم ست استفاده می شود.
نیم ست های مورد استفاده در این فضاها ممکن است از یک مبل ۲ نفره همراه با ۳ مبل تک نفره باشد یا کاناپه ۳ نفره همراه با دو عدد مبل تک نفره. در نیم ست ها معمولا، مبل های ۳ نفره روبروی تلویزیون قرار داده شود و مبل های تک نفره رو به روی هم قرار داشته باشند. برای خرید مبل کلاسیک از جدیدترین محصولات ویترا دیدن فرمایید.