ایران در رده بندی ها

ایران در رده‌بندی‌ها

بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌طور کلی، ایران در ارزیابی کالاهای ۴۹ کشور و اتحادیه اروپا با امتیاز شاخص ۲۷ در رتبه ۵۰ قرار دارد و محبوبیت کالاهای ایرانی براساس ویژگی‌های ارزیابی در مقایسه با سایر کشورها، کمتر از حد متوسط است. البته باید این نکته را در نظر داشت که محدود بودن تعداد کشورهای ارزیابی‌ شده از عواملی است که می‌تواند بر رتبه ایران موثر باشد. این در حالی است که وجود نام ایران در بین ۵۰ کشور ارزیابی‌شده گویای شناخت نسبی مصرف‌کنندگان از برچسب «ساخت ایران» است که می‌تواند وجه مثبتی در گزارش پیشرو باشد. جداول آماری نشان می‌دهد بیشترین درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین کشورها به «پاکستان»، «ویتنام»، «بحرین» و «چین» اختصاص دارد. تحلیلگران بر این باورند که با ارتقای سطح آشنایی مصرف‌کنندگان داخلی به نماد «ساخت ایران»، واحدهای صنعتی و تولیدی ایرانی دارای مزیت در بازار جهانی، با رغبت بیشتری به سمت دستیابی به بازارهای خارجی حرکت کرده و با سرمایه‌گذاری در سطوح مختلف تولید، می‌توانند محصولاتی متناسب با سلیقه مصرف‌کننده خارجی نیز تولید و ارائه کنند.